15 bewezen gezondheidsvoordelen van het gebruik van een trampoline voor lichaamsbeweging


Trampoline springen is een van de meest onderschatte oefeningen voor volwassenen. Je hele lichaam wordt goed getraind wanneer je springt en terugveert op een trampoline. Ik persoonlijk heb de trampoline workout niet gemist terwijl. Er zijn veel voordelen van het gebruik van een trampoline voor lichaamsbeweging.

Ik ken geen andere oefening waarbij je je lichaam even gewichtloos kunt maken om de kracht van de zwaartekracht te ervaren.

Je hebt dus plezier terwijl je de gezondheidsvoordelen plukt van het gebruik van een trampoline voor lichaamsbeweging.

Ik hou van trampolinespringen omdat het een universele oefening is.

Je kunt het gebruiken voor zowel patiënten als gezonde mensen zonder mogelijke bijwerkingen.

Laten we zeggen dat je hardloopt en jogt om fit te blijven. Maar weet je dat langdurige cardiovasculaire activiteiten je metabolisme kunnen vertragen door ademnood?

Ik heb nog weinig tot geen nadelen van trampolinespringen gezien. Dus laten we geen tijd verspillen en kijken hoe trampoline springen ons er jonger uit laat zien en langer laat leven.
gezondheidsvoordelen trampoline

Wat zijn de voordelen van het gebruik van een trampoline voor lichaamsbeweging? Ik heb er 15.

Er zijn talloze voordelen van het springen op een trampoline. Je krijgt een energieboost van zowel het opspringen als het terugveren op de trampolinemat. Laten we hieronder enkele van deze voordelen bespreken.

Maar voor je er diep induikt, als je net als ik een minitrampolineliefhebber bent, bekijk dan eerst deze 15 gezondheidsvoordelen van een mini trampoline.

Ook heb ik een diepgaande mini-trampoline gebruikersbeoordeling voor je geschreven. Dat zal u helpen om de beste mini trampoline voor u en uw kinderen te kiezen.

Gerelateerd artikel: Mag je op een trampoline springen als je zwanger bent? ken de Waarheid!

1. Trampoline Gewichtsverlies

Trampoline Gewichtsverlies
De belangrijkste magie gebeurt wanneer je naar beneden komt van een sprong. Dit worden rebounder oefeningen genoemd. Het is bewezen dat rebound 68% effectiever is dan joggen.

Het verbrandt ook meer calorieën dan joggen. Maak je geen zorgen over je metabolisme. Je zal het niet belasten als je zachtjes springt.

2. Verhoogt de immuniteit

immuniteit verhoging
In de tijd van de pandemie, waar joggen of andere buitenactiviteiten niet veilig zijn, kun je stuiteren om je immuniteit te verhogen. Rebounding verhoogt de opening van de lymfeklieren die een stof vrijgeven die virussen en infecties bestrijdt.

3. Ontgifting

Ontgifting
Ook hier stimuleert het lymfestelsel de ontgifting van het lichaam. Het versterkt ook de spieren en herstelt beschadigde cellen. De ontgifting vindt plaats wanneer je het hoogste punt van je sprong bereikt. Je lichaam gaat naar een gewichtloze toestand die al deze verschijnselen in je lichaam op gang brengt.

4. Verhoogt de botdichtheid

botdichtheid verhoging
Zodra je op de trampoline begint te springen, ervaart je lichaam een kleine hoeveelheid G-kracht. Trampoline oefeningen blijken ook zeer nuttig te zijn om degeneratieve ziekten zoals osteoporose te voorkomen.

Het verhoogt niet alleen de botsterkte, maar versterkt ook de pezen, ligamenten en gewrichten, waardoor ziekten als artritis worden voorkomen.

5. Zuurstof circulatie

Zuurstof circulatie
Studies hebben aangetoond dat je lichaam een toename in biomechanische prikkels ervaart van het stuiteren op de trampoline. Daarom wordt astronauten aangeraden om op een trampoline te springen om te herstellen van de lagere zwaartekracht van de ruimte.

6. Stimuleert het cardiovasculaire systeem

cardiovasculaire systeem stimulering
We hebben je al verteld over het lymfestelsel stimuleert de bloedsomloop. Rebounding helpt ook bij de bloedsomloop, wat leidt tot een gezondere cardiovasculaire toestand van het lichaam. Je zult minder snel oedeem ontwikkelen door de bloedplas in de ader van het rebounden.

7. Vermindert het effect van spataderen

spataderen vermindering
Als u wilt om zich te ontdoen van spataderen permanent, dan stuiteren op een trampoline is de meest effectieve optie. Constante rebound helpt uw ader om ontsteking te verminderen en de bloedstroom te verhogen. Aderen krijgen meer uithoudingsvermogen, en je zult een vermindering van de pijn ervaren.

8. Vernietigt kankercellen

kankercellen vernietiging
Ik denk dat dit het wonder is van regelmatig op een trampoline springen. Hoe meer je springt en terugkaatst, hoe groter de kans dat de vloeistoffen van je lymfestelsel in elk deel van je lichaam circuleren en kankercellen bestrijden. Wat mij het meest fascineerde is dat het lymfestelsel niet alleen de kankercel vernietigt, maar ze ook uit je systeem afvoert via lymfatische drainagevaten.

9. Verrijk je seksuele gezondheid

seksuele gezondheid verrijking
Springen op een trampoline verhoogt de kracht van de bekkenspieren, die verantwoordelijk zijn voor verbeterde orgasmes, blaascontrole en stabiliteit van de heupgewrichten.

U moet minstens 15-20 minuten stuiteren om na een paar weken resultaat te zien. In het begin kan het aanvoelen alsof u gaat zien, maar na verloop van tijd zal dit gevoel verdwijnen na het ontwikkelen van een stevige bekkenspier.

Mannen die last hebben van vroegtijdige zaadlozingen kunnen ook proberen te stuiteren op de trampoline. Het zal je libido verhogen en je helpen een consistente erectie te behouden.

10. Springen maakt je sterk

Springen maakt je sterk
Maandenlang consequent rebouncen maakt je gezonder en sneller. Uw botten, spieren, kern en kuitspieren zullen sterker worden. Je zult het verschil meteen voelen binnen twee weken na trampoline activiteiten.

Van botten tot kraakbeen, van de ruggengraat tot je scheenbeenderen, elke centimeter van je lichaam zal baat hebben bij het stuiteren op de trampoline. Studies hebben aangetoond dat mensen die rebouncen meer botdichtheid hebben dan mensen die de trampoline niet gebruiken.

11. Verbetert uw lichaamsbalans en coördinatie

lichaamsbalans en coördinatie verbetering
Mensen die de trampoline hebben gebruikt, hebben meer evenwicht en lichaamscoördinatie dan mensen die niet aan lichaamsbeweging doen. Wanneer je op de trampoline stuitert, wordt het voorportaal in je middelste jaar gestimuleerd. Dit is het proces dat je evenwicht verhoogt.

12. Cellulitis verminderen

Cellulitis verminderen
Rebouncen stimuleert ook de schildklier. Als gevolg daarvan begint de schildklier zichzelf en het vetopslag lymfesysteem van je lichaam te reinigen.

13. Verhoogt je energie op cellulair niveau

energie verhoging cellulair niveau
Als je het aantal mitochondriën van elke cel wilt verhogen om energie op verzoek te krijgen, begin dan vandaag nog met stuiteren op een trampoline. Rebouncen zal uw energieniveau op cellulair niveau verhogen en uw lichaam in staat stellen om ze te gebruiken wanneer dat nodig is.

We worden verondersteld ons uitgeput te voelen na een oefening, toch? Springen op een trampoline keert het proces om. Je voelt je energieker na elke sprongsessie. U zult ook een verhoogd metabolisme ervaren dat u zal helpen om sneller gewicht te verliezen.

14. Belangrijke cardiovasculaire oefening met een lagere impact

cardiovasculaire oefening met een lagere impact
Degenen die een ernstig geval van cardiovasculaire afwijking hebben, moeten een trampoline gebruiken omdat het springen geen impact heeft op onze benen en lichaam dankzij de flexibele mat. Patiënten rapporteerden betere resultaten van trampolinespringen dan van joggen en hardlopen.

Een uitstekende manier om je hartslag te verhogen. Een gemiddelde Amerikaan zou minstens 20-25 minuten actief op een trampoline moeten doorbrengen, zegt het Amerikaanse college voor sportgeneeskunde.

15. Meer ongecompliceerde lichaamsbeweging voor mensen met chronische gewrichtspijn

ongecompliceerde lichaamsbeweging voor mensen met chronische gewrichtspijn
Patiënten met chronische gewrichtspijn zouden de trampoline als vervangende oefening moeten gebruiken, omdat springen op een trampoline 80% minder impact heeft op hun gewrichten dan hardlopen en joggen.

Na verloop van tijd beginnen deze patiënten hun spiergewrichten te versterken. En de pijn begint te vervagen omdat er minder druk op het bot is.

16. Ongemakken tijdens de menstruatie en afnemende vermoeidheid

Ongemakken tijdens de menstruatie en afnemende vermoeidheid
Vrouwen die menstruatiekrampen en pijn ervaren, weten hoe ernstig het probleem is. Gelukkig kunnen jullie meiden een vuist maken tegen deze freakshow van de natuur door op de trampoline te springen.

Zodra je begint te rebounden, blaast je lichaam het endocriene systeem nieuw leven in door overtollige gifstoffen en hormonen uit het systeem te ontgiften.

Daarom schrijven gynaecologen trampolineactiviteiten voor om hormonale onevenwichtigheden te verminderen en de bloeddruk te verlagen. Begin vandaag nog met bouncen en zie het verschil.

Conclusie

Ik durf te wedden dat je nooit gedacht had dat een trampoline zo veel voordelen voor de gezondheid zou hebben om op te sporten.

Ik denk dat je al aan het rondkijken bent om de beste trampoline voor je geld te kopen, inclusief de trampoline maattabel. Ik heb ook ervaren dat de trampoline rebound het resultaat van mijn andere oefeningen heeft verhoogd.

Ik denk niet dat een persoon ooit in zijn of haar leven een doktersbezoek nodig heeft als hij of zij consequent trampoline en zwemactiviteiten doet.

Recent Posts